Pełnowartościowe śniadanie

Powszechnie wiadomo, że śniadanie jest najistotniejszym posiłkiem dnia. Musimy mieć wystarczającą ilość energii, by poradzić sobie z czekającymi na nas wyzwaniami.

Czasem także z dość długim okresem głodu, gdyż w pracy nie zawsze mamy czas na przerwę obiadową. Właśnie dlatego pełnowartościowe śniadanie jest tak istotne dla naszego organizmu. Co zatem wybrać, by dostarczyć jak największą ilość składników odżywczych?

Musli

Płatki musli to jeden z najlepszych wyborów śniadaniowych. Oczywiście jeśli nie wkładamy do sklepowego koszyka byle czego. Warto zatem zwrócić uwagę na skład produktu, a przede wszystkim na zawarty w nich cukier. Wybierając produkty spożywcze, zwłaszcza śniadaniowe, powinniśmy jak ognia unikać cukru i wszystkich jego zamienników takich jak syrop glukozowy, fruktozowy, czy tym bardziej słodzik. Jeśli zależy nam na słodkim musli możemy skusić się na płatki z miodem bądź syropem daktylowym. Duża zawartość cukru, a zatem węglowodanów, daje naszemu organizmowi uczucie pełności. Jest ono jednak złudne, gdyż już po godzinie lub dwóch poziom cukru spada, a my nabieramy ochoty na jakąś przekąskę. Dlatego płatki musli powinny być jak najbardziej naturalne – z dużą ilością owoców bądź orzechów i błonnika, który zadba o pracę naszych jelit. Musli to prosty produkt, bardzo sycący, dla tego można je zrobić samemu, dobierając składniki i mieszając je w dużym pojemniku.

Jajecznica

To najbardziej tradycyjne śniadanie, bardzo częste nie tylko w polskich domach. Warto przy tym zaznaczyć, że smażenie jej na dużej ilości oleju nie będzie jednak zbyt dobrym pomysłem. Przygotowując jajecznicę – szybki i bardzo pożywny posiłek – dorzućcie do niego także coś ekstra, w zależności od tego, co lubicie. To może być kilka pokrojonych pomidorów bądź szpinak. Wtedy Wasze śniadanie będzie bardziej wartościowe. Jajecznica zawiera bardzo dużo białka, dlatego daje energię na wiele godzin. Jest także świetnym posiłkiem po porannym treningu, który wspomaga regenerację.

Czego unikać?

  • Unikajcie przede wszystkim cukrów – cokolwiek przygotowujecie, nie okraszajcie tego dużą ilością słodkich kryształków.
  • Pszenica, choć wszechobecna w naszych domach, wcale nie jest najlepszą opcją śniadaniową. To puste kalorie, które nie dadzą nam sił na resztę dnia. Lepiej korzystać z pieczywa pełnoziarnistego.
  • Zamiast jogurtu z owocami, samodzielnie przygotujcie jogurt naturalny z wybranymi dodatkami. Sklepowe jogurty zawierają nie tylko dużo cukru, ale także barwniki a nawet konserwanty, których nie potrzebujecie.
Kategorie
Zdrowie