Dieta bez nabiału pod lupą

Coraz więcej osób decyduje się na przejście na dietę bez nabiału. To właśnie jej poświęcimy dzisiejszy artykuł, sprawdzając, komu jest polecana, jakie produkty wyklucza i czym można zastąpić tradycyjne mleko czy jogurty. Sprawdź, czy dieta bez nabiału będzie dobrym wyborem w Twoim przypadku!

Kto powinien przejść na dietę bez nabiału?

Dieta bez nabiału jest doskonałą propozycją dla osób, które zmagają się z alergią na białko mleka krowiego, czyli kazeinę. Z powodzeniem możesz ją wybrać, jeśli cierpisz na nietolerancję cukru mlecznego, czyli laktozy. Co ciekawe, z nabiału chętnie rezygnują również chorzy na niedoczynność tarczycy i Hashimoto oraz osoby, które mają problem z trądzikiem.

Dieta bez nabiału – jakie produkty należy wyeliminować?

Przejście na dietę bez nabiału może okazać się nie lada wyzwaniem. Jak się okazuje – mleko i jego przetwory są składnikami nie tylko oczywistych produktów, ale także wielu innych artykułów spożywczych. Przykładowo można znaleźć je w słodyczach, wędlinach, gotowych sosach, a nawet pieczywie. Właśnie dlatego tak ważne jest czytanie składów na zakupach. Na diecie bez nabiału zabronione jest spożywanie mleka, jogurtów, kefirów, maślanek, serów, a nawet masła.

Czym zastąpić nabiał w diecie?

Decydując się na rozpoczęcie diety bez nabiału, należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie zbilansowanie posiłków. W końcu mleko i jego przetwory bardzo często są głównym źródłem wapnia, potasu czy witaminy A. Nie bez znaczenia jest również stan mikroflory jelitowej – zawarte w jogurtach, maślankach i kefirach kultury bakterii mają ogromny wpływ na odpowiednią ilość dobrych bakterii w jelitach. Co w takim razie warto włączyć do diety bez nabiału?

Najlepszym wyborem są przede wszystkim roślinne zamienniki nabiału. Jogurty kokosowe i sojowe wzbogacone o kultury bakterii oraz mleko owsiane, migdałowe, ryżowe czy kokosowe. Na rynku nie brakuje również maseł, serów i śmietanek wegańskich. Natomiast w przypadku wapnia warto zadbać o obecność w codziennej diecie np. tofu, migdałów, płatków owsianych, maku, orzechów, suszonych fig czy szprotek.

Smaczna dieta pudełkowa bez nabiału

Chcesz zafundować sobie smaczną i zdrową dietę bez nabiału? Postaw na catering dietetyczny z WygodnaDieta.pl, który możesz zamówić w jednej z pięciu dostępnych kaloryczności. Do wyboru masz 1000, 1200, 1500, 1800 lub 2000 kcal. W starannie skomponowanych i odpowiednio zbilansowanych pudełkach czeka na Ciebie mnóstwo pysznych zamienników nabiału, będących cennym źródłem wapnia. W przykładowym menu znajdziesz np. pieczoną owsiankę truskawkową na mleku migdałowym, sałatkę z karmelizowanymi malinami czy grillowanego łososia teriyaki z zieloną fasolką szparagową.

Kategorie
Zdrowie